Gordigear
selskab     |     orden og prisliste     |     i medierne     |     rejsebeskrivelse     |     shows     |     kontakt os
    Sue & Steve - på vejen igen!

Tag Telte
 Trailer telt
 Bil Markiser

Tilbud
 Vedligeholdelse
 Garanti
Sue & Steve - på vejen igen!

Vi havde planlagt en anden outback oplevelse til Lake Eyre og op til Birdsville. Vi var mentalt klar, tøj udvalgt og gear stablet højt under dækket. Men det hele ændrede sig, da Steve blev tilbudt et andet værk, som han couldnâ € ™ t afslå.

Sue & Steve
Desværre papirarbejdet modtog vi blot et par dage før de forlader viste en startdato for lugter bang midt i vores planlagte tur. Vi didnâ € ™ t føler vi kunne gøre turen retfærdighed på bare to uger, så besluttede at gøre noget andet. 'Kufferter' blev re-packed, æsker igen jigged og køleskabet re-lager og vi ledes op langs kysten.

Lady Musgrave Island
Vi vidste nogle af vores venner var allerede i det samme område, som vi nu var på vej. Paul og Brenda var på vej hjem, og Dave og George var ude på havet i en smuk ært grøn båd ... godt faktisk i en smuk 11,6 meter hvid katamaran. Vi tilbragte en stor to dage med Paul & Brenda i Bargara (nær Bundaberg). Cyklede, sunbathed kølet og bare drak vin! Det var så godt at indhente efter deres otte måneder væk rejser Oz.

Mud Crab
Mindst vi kender det wonâ € ™ t være så længe, ​​før vi fanger op igen. Indhente med Dave og George blev mere af en udfordring, forsøger at komme fra A til B! Paul var så god til at drive os til township af 1770 for at få færgen ud til Lady Musgrave Island for at mødes med dem.

Dave plukket os op fra den flydende ponton og indledte vi så en fabelagtig to dage forankret i lagunen ved Lady Musgrave. Vi gik på øen tager 50 millioner billeder. Vi forsøgte deres oppustelige kajak og snorklede på revet. Det var blot magiske. En anden af ​​de store levetid erfaringer!

Turen tilbage til Bargara var urolig og Sue brugt mere eller mindre hele ti timer på dækket ikke turde vove nedenfor! Så tilbage til vores campingplads to flere nætter. Cyklede, havde kaffe og redigeret de 50 millioner billeder !!!

Camp Set Up
Tag øverste telt sat op på traileren virker rigtig godt for denne form for tur - ita € ™ sa stor bid af gear - dona € ™ t forlade hjemmet uden en! Takket være de drenge på Gordigear i Southport for at hjælpe os med det.

1770 og Calliope River

Itâ € ™ s torsdag og ita € ™ s vejr for ænder! 1770 / Agnes Waters er meget våd og det ser ud ita € ™ s kommer til at bo som det i et par dage - en skam, som det har et stort potentiale. Vi slog lejr ved et sted kaldet Workmanâ € ™ s Beach, i en dejlig busk indstilling blot en minuteâ € ™ s gang til en dejlig strand.

Bird Photography
Sorte kakaduer i overflod, men vi canâ € ™ t få kameraerne ud at fotografere dem - meget frustrerende! Ikke meget at gøre på dage som denne, men shop - oh dear, hvad et problem! Gode ​​job Agnes Waters har nogle.

Pale Headed Rosella
Telt holder sig godt i denne våde vejr. Alt temmelig tørre indeni, som er det vigtigste. Vi blev rådgivet af nogle venner til vandtæt fire hjørner bare i tilfælde som WEA € ™ re glad for, vi gjorde. Sikke en forskel, når vi stod op fredag ​​morgen - solskin, blå himmel og alt tør.

Osprey
Vi gjorde mest af det og tog surf ski ud på floden ved 1770 tog en tur op på til klippetop, svømmede i havet og sunbathed. Steve havde at gøre lidt arbejde, men blev overtalt til at tage en pause længe nok til en svømmetur. Sue tog en stor fotografi af en Osprey - hun bare brug for nogen til at identificere fiskene !!

Lørdag besluttede vi at gå videre og har sat op på et sted kaldet Calliope. Vi har en forhøjet stedet med udsigt over floden. Ganske dejligt. Det bedste af alt er der er to par fløjtende kites her - flyvende lige over os.

Calliope - Yeppoon - Monto

Camp Calliope River
Søndag var dejlige - varmt og solrigt. Vi tog cyklerne ud til en Kør, havde is og bare kølet for resten af ​​dagen. Mandag morgen vi pakket og derefter fik surf ski ud til en tur op Calliope floden før overskriften for Yeppoon. Det var stor - så glæder vi gjorde det.

Mandag arvo vi ankom en temmelig kedelig Yeppoon. Ledes ud til Byfield National Park og slog lejr. Vi havde kun lige fået teltet op, når regnen startede.

Vi havde monsoonal regn, var omgivet af croc angrebne floder og og der var sværme af Ross River Mossies ønsker at få deres små stingers ind i os. Men hey â € 'vi er savbug toughy campister, så vi bare sad under solsejlet og smilede. Det wouldnâ € ™ t vare efter alle !!

Nightfall
Vi checket ud prognosen og besluttede at flytte ud straks - det så helt bange anelser. Det stoppede raining længe nok for os til at pakke sammen og dreng var vi glade for, vi gjorde. Himlen åbnede igen, og vi bare ledes til Yeppoon og morgenmad.

Vi besluttede at hovedet i land mod Monto at have et kig på Cania Gorge og endnu vigtigere komme væk fra regnen. Steve fik alkometertestet på vejen, men som det var kun 3:00 han var god til at gå!

Tirsdag fandt vi en campingplads - som havde en stor plads til at tørre teltet ud og alle vores våd gear. Efter gør vask, weâ € ™ ve havde middag og afslappet med et glas vin.

Kalpowar til Austinville

Flora
Op og af sted til Cania Gorge onsdag morgen. Som kløfter går, og vi har set nogle af de bedste, det var meget middelmådig, men vi havde en temmelig dejlig gåtur - få de 'støvler på' for første gang denne rejse. Vi havde frokost og ledes i retning af Gin Gin. Vi plettet hvad vi mener var en Black Falcon og fik et flot billede af det - meget glad.

Spærrede Finker
Stødte på et sted kaldet Kalpowar. Itâ € ™ s i en statsskov med gamle logning spor og er blevet forvandlet til et rekreativt sted.

Itâ € ™ s indlysende, at det bliver brugt en masse ved 4WD køretøjer, og vi ville have elsket at have givet det en go. Steve lempes og læse hans bog og Sue gik og tog flere fugl fotos.

Vi stod tidligt op næste morgen ikke rigtig vide, hvad de skal gøre - head hjem eller gå et andet sted. Vi stoppede til Morgenmad på en stor lille træk i - dejlig udsigt og meget behagelig. Vi simuleret for meget selv forsøger at beslutte, hvad de skal gøre, og før vi vidste, hvad der foregik var vi på vej hjem.

Artwork og tekst udlånt af Sue Rodwell og Steve Fitchett. De har en fotografisk atelier i baglandet til Queenslands Gold Coast, hvor de gør nogle fremragende og meget originale portrætter. Deres billeder er blevet offentliggjort over hele verden. Tjek deres hjemmeside på www.fitchimages.com.