Gordigear
selskab     |     orden og prisliste     |     i medierne     |     rejsebeskrivelse     |     shows     |     kontakt os
    Feltrapport efter 3 års brug

Tag Telte
 Trailer telt
 Bil Markiser

Tilbud
 Vedligeholdelse
 Garanti
Feltrapport efter 3 års brug

Jeg ejer mit telt for tæt på 3 år nu. Jeg bruger det meget af mig selv på 4x4 ture eller med min hjælpere, samt på ferie med min kone. Jeg købte min ERT01 på Abenteuer Allrad show i 2012. Mine motiver var det indlysende produktkvalitet på den ene side og, endnu vigtigere for mig, det første indtryk af salget person på den anden side. Tålmodigt svarede han alle mine vantro spørgsmål og havde altid logiske forklaringer på tilbud. Jeg er meget omhyggelig, når det kommer til det, og jeg gjort et punkt for at inspicere så mange forskellige telte inden der træffes afgørelse, også.

Nu til den sjove del. Den første retssag kører med teltet skete i en offroad park. 3 dages regn. Alle gode. Så en uges turné med min hjælpere. Igen: regn, regn og endnu mere regn. Stadig ingen problemer. Så jeg var temmelig sikker på kvaliteten allerede, når det kom til den første tag telt ferie sammen med min kone. På det tidspunkt havde jeg allerede købt en markise med matchende telt plads til at fuldføre tag teltet setup.

Første off til Italien. Venedig for at være præcis. Derefter en kort afstikker til Slovenien, hvor rejse dækning fik i hyppig kontakt med den lokale flora på offroad sektioner. Alt holdt sammen godt. Næste stoppe Kärnten. En næsten tom lejr jorden på Weißensee var vores hjem for de næste par dage. Frost og kraftig regn i løbet af natten, sol og vind skiftedes i løbet af dagen. Bilaget forudsat fremragende husly til frokost og middag. Markisen gav god beskyttelse mod solen for min kone og hunde. På gik vi til Berchtesgaden. Vi tilbragte en dag på en lejr jorden i Waging am See, igen nattefrost. Vores udstyr arbejdede meget. Ventilationen i teltet er fantastisk. På det tidspunkt havde vi oprettet (og sat sammen igen) teltet ved talrige lejligheder, så jeg var temmelig sikker på, jeg kunne have gjort det med bind for øjnene efter et par kolde dem. Vi fortsatte vores tur til at besøge en af ​​mine venner i Bad Tölz og tilbragte natten på Sylvensteinspeicher. Efter en kort diskussion med lokale ranger, fik vi lov til lejren i en afsides del, lige i centrum af skoven. I løbet af denne særlige aften, teltet måttet udholde den ultimative test i form af imprægnering. I alle mine år af camping, har jeg aldrig oplevet sådan en bløde. Det var bogstaveligt bucketing ned. Fordi jeg ikke havde sat teltet op ordentligt, måtte jeg sørge for hver time eller så vandet ikke var at samle. Men vi var ikke til at få megen søvn i sådan vejr alligevel, så jeg ikke noget imod. Jeg var bare glad for, vi ikke lejr under en presenning, som vi plejede.

Ved 10:00 om morgenen, var det stadig regner. Stærkt. Taget telt var helt mættet på ydersiden, men stadig tør som en knogle inde. Jeg har bemærket, at madrassen var begyndt at tegne en lille smule fugt, hvor det rørte lærredet. Havde jeg installerede madrassen ærmet, der fulgte med telt, kunne jeg have undgået, at så godt. Jeg har aldrig pakket teltet op så hurtigt som den morgen, vi sprang ind i bilen og rejste hjem. Når du er der, jeg fjernede taget telt, tørrede det ud, pakket det op - klar til næste eventyr.

Kort efter årsskiftet, jeg hurtigt sætte det tilbage på bilen, for at finde ud af, om vores nyeste rejseledsager ville finde det behageligt at sove i samt. Jeg var glad, min kone var glad og vores små fem måneder gamle datter var glad for! Så vi kan planlægge vores næste ture allerede! Selv de tre af os har nok plads inde i teltet i mindst to år. På det tidspunkt vil jeg nok tilføje en anden tag telt til opsætningen. Tak Gordigear i 3 års vidunderlig camping. Produktet kvalitet er imponerende. Min ferie starter allerede, når jeg installerer teltet på taget af min bil!

Artwork og/eller tekst udlånt af Mario Krieg.